Nepperűző

Ezres nakedből melyiket vegyem?

2018. március 23., 08:54 Módosítva: 2018.04.05 07:05
50

Tisztelt Nepperűző!

Az lenne a kérdésem, hogy milyen nakedet vennél 1000-es kategóriában.

Jelenleg egy Yamaha MT-03-am van, de idén már le tudom tenni a korlátlan jogsit, így eljött az ideje a váltásnak.

A kiszemeltek: Honda CB1000R, BMW K1200R esetleg egy Suzuki GSX-S750.

Nagyjából 1,5-2 millió forint környékén gondolkozom(tudom, hogy a Suzuki kilóg a sorból, külön kérdés, hogy érdemes-e kereskedésből 0 kilométeres motort vásárolni).

A testi adottságaim nem feltétlen kedveznek a nakedeknek (196 cm, 100 kg) ezért más kategóriából is fogadok tanácsot.

Köszönettel

Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

125-öst venni pénz nélkül

2018. március 22., 15:28 Módosítva: 2018.04.05 07:05
65

Kedves Nepperűző!

A következő kérdéssel fordulnék hozzád. Első motorvásárlás előtt állok, de kicsit szűk pénztárcával. A1-es jogosítványhoz keresem hű társamat, amivel kapcsolatban röviden az elvárásaim a következők lennének: legyen megbízható és 200 ezer forintig álljon meg az ára. Az 50-es váltós motorkerékpároknak sem lennék az ellenségei ha van belőlük megbízható. A honda CBR125 és CBF125-ről sok jót olvastam, csak az a baj velük, hogy nem férnek bele a keretbe, ugyanis 300 ezertől indulnak. A régi Simsonokkal meg csak annyi lenne a problémám, hogy havi szinten szerelni kell őket.. Vagy tévedek?

Előre is köszönöm szépen válaszát

Üdvözlettel,

Patrik

Távolról sincs vége, olvasson még

Első nagymotor, lóerővel és kezességgel

2018. március 20., 07:42 Módosítva: 2018.04.05 07:05
94

Tisztelt Nepperűző!

Első nagymotorom vásárlása előtt állok, és ugyan lehet, hogy nem a legköltséghatékonyabb időszakot választottam - hiszen nyakunkon a szezonkezdés - de így jött ki a lépés... Célzottan sportosabb naked kategóriára lőnék. Szívem jelenleg a CB600F (ráncfelvarrott, fordított telós 2005-2006-os évjáratú),Z750 (első gen.) esetleg SV650 irányába húz, árban pedig a 800-900e közét céloznám meg (nem lenne baj, ha a felsőbb árhatár már akár az átírást is tartalmazná). Lényeg a lényeg, hogy millió alatt megússzam teljes névre írással és papírozással együtt. 180 centis magasságomhoz nem éppen egy óriási távokat végigülő túrázóra, hanem inkább egy teljesen átlagos felhasználásra gondolok. Város, országút, kisebb túrák és melóba röcögés, élménymotorozás. Fontos, hogy kalkulációimat követve 3-5 évre terveznék vele, hogy kicsit bejárassam magam az álmaimat megtestesítő Street Triple 675 előtt (az első generáció nagy favoritom). Tehát leendő kiszemeltemben legyen némi plusz, amit nem fogok megunni egy év után, de mégis kezes, hibáimat jól toleráló csupasz, szerethető kis gyöngyszem legyen (a hően áhított 675 váltásánál igenis könnyezzem meg és peregjen le előttem az együtt töltött idő.

A tavaly megszerzett jogosítványomnál a vizsgáig egy ZR7 volt a társam, aki ugyan rendben volt, de nem nőtt a szívemhez (főként az 5 gang és a csillapíthatatlan szomja miatt).

Összegezve tehát, segítségét kérném, hogy milyen naked-et válasszak, ami igényeimet kielégíthetné és hű társam lehetne a motoros szezonban és amiben ugyan, ha kell benne van a bugi, de mégis kezes és elnéző velem és hibáimmal szemben. (+1: terveim szerint szökőévente azért egyszer - értsd: évente 1-2 alkalommal - pálya nyílt napokra is kilátogatnék vele.

Amennyiben bővítené a palettát, feel free, de örülnék, ha kevesebb motort kellene meglátogatnom. Illetve ide kapcsolódóan: érdemes több típust kipróbálni? Esetleg ha küllemre a hozzám legközelebb állóra felülve - más típusokkal való összehasonlítás nélkül - úgy érzem megjöttem ne tétovázzak tovább?

Köszönöm a segítséget!

Üdv,

Attila

Távolról sincs vége, olvasson még

Mi lehet a baj egy húszéves angollal?

2018. március 14., 09:09 Módosítva: 2018.04.05 07:05
22

Tisztelt Nepperűző!

Az lenne a kérdésem, hogy megéri-e Triumph Trophy 900-at vásárolni?

1998-as évjáratról van szó, viszonylag kevés kilométerrel. Magyar motorról van szó, tehát érvényes forgalmija és szervizkönyve van.

Nézegettem fórumokat több nyelven is, többnyire azt írták, megbízható motor. Alkatrészügyelig pedig szinte minden japán benne, így ha valami elromlik, sem lehetne nagy gond.

Vagy nem így van?

Előre is köszönöm!

Üdv!

András

Távolról sincs vége, olvasson még

Hogyan vegyen robogót, aki egyáltalán nem ért hozzá?

2018. március 9., 13:48 Módosítva: 2018.03.28 06:58
61

Tisztelt Totalbike!

26 éves vagyok, van saját autóm, de a munkába járáshoz (30 km város és országút, tömegközlekedés nem megoldott) szeretnék egy robogót vásárolni. Hiába keresgéltem, nem találtam azonban érdemi információt arról, hogy újat vagy használtat érdemes beszerezni. Olyan 350-400 ezer forintot tudok rászánni, ebben a kategóriában újat szinte csak Motowellből találni, amiről vegyes véleményeket olvastam. 

Használt motoroktól félek egy kicsit, mivel nem értek hozzájuk, azt sem tudom. mit kellene megnézni egy használt robogón a gumikon és egyéb szemmel látható dolgokon kívül, ráadásul robogót életemben egyszer vezettem, egy SR50-es Apriliát körülbelül 5 méterig.

A cél az lenne, hogy minél kevesebb pénzből eljussak a munkahelyemre, és ne kelljen egyfolytában szerelőhöz járkálni.

Tudnak olyan robogót ajánlani ami megfelel a fenti kritériumoknak, és nyugodt szívvel megvásárolhatom?

Köszönöm a válaszukat!

Dániel

Távolról sincs vége, olvasson még

Tényleg erős motorból mi az, ami olcsón vehető?

2018. március 8., 10:36 Módosítva: 2018.03.28 06:58
40

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy Suzuki GSX600F, 95-ös évjáratú motor elégedett gazdája vagyok. Most viszont váltani szeretnék, feljebb. Túrázásra szoktam a motort használni, testvéremékkel minden évben szoktunk egy nagyobb túrázós hétvégét megejteni, nekik egy SV1000S-ük van (amitől néha lemaradok). Vannak kiszemeltek az utódot illetően, csak némi útbaigazításra volna szükségem. Ami fontos lenne a jó szélvédelmen kívül, az a (jelenlegi megbízhatóságon kívül) a kényelem. Mire Egerből leérek Siófokra, ahonnan a túra indul, hát... nem olyan kényelmes a jelenlegi paripa.

Szóval a kiszemeltek:

Honda CBR1100XX, Honda VFR800 (túrakormánnyal csakis), Honda CBF1000, Yamaha FZS1000, Kawasaki ZZR1200, Suzuki GSF1250S Bandit, Suzuki Hayabusa. Bármilyen más típust is meghallgatok, a lényeg, hogy japán motor legyen. Legyen jó fék és futómű a paripa alatt - érdekes módon az SV-n brutál fék van az enyémhez képest, viszont, az enyémnek jobb az úthiba-elnyelő képessége és hátul is kényelmesebb... Általában egyedül motorozok, talán ez fontos. A keret 800-1 millió (max. 1,2, ha nagyon indokolt). Mire kell a felsorolt típusoknál odafigyelni a kötelező dolgokon felül? Melyik esetleg ezek közül, amit helyből ki lehet zárni?

Válaszotokat tisztelettel megköszönöm!

Tóni

Távolról sincs vége, olvasson még

Mi a Honda CBF600 izgalmas alternatívája?

2018. március 7., 17:30 Módosítva: 2018.03.22 06:30
39

Kedves Nepperűző!

Feleségem modellváltásban gondolkodik, jelenleg egy kiváló állapotú 2005-ös CBF600 Hondával gurul. Egy kicsit fürgébb, lendületesebb, de mégsem sportmotor jellegű gépet szeretne, amit leginkább túrázásra használna. A célterület Honda, Suzuki, Yamaha lenne. A keret körülbelül 900 000 Ft. Szeretném a cserénél mindenképp figyelembe venni ajánlásod típusok terén.

Köszönettel:

Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

Váltás hatszázasról ezresre

2018. március 1., 16:56 Módosítva: 2018.03.22 06:30
3

Kedves Nepperűző!

Kategóriaváltáson gondolkodom, egy 2005-ös Yamaha FZ6S-ről egy hasonló kategóriás, 1000 köbcentisre. Nagyon szeretem ezt a motort is, de már nagyon megszoktam, kicsit meguntam. Valamint egy olyan motort szeretnék, ami valamivel modernebb, legalább ABS van benne, amiről kicsit szégyellem bevallani, de saját eséseim árán tanultam meg még a kezdetben, hogy mégis jó dolog lehet.

Amit kinéztem, és főleg a ti cikketek győzött meg az a 2007-től a FZ1-es Yamaha. Ez mind külsőre, mind teljesítményben nagyon tetszik, és a keretemben is van. Valami más modellt ebben a kategóriában tudnál javasolni?

Keretem max. 1,5 millió, de örülnék, ha 1,2-ből kijönne, és a fennmaradót rákölthetném pár extrára. Álommotorom amúgy a YAMAHA MT-10 SP, szintén a ti cikketek alapján, de az már bőven a keretemen túl esik. Csak azért említettem, hátha tudsz valami régebbit, hasonlót.

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik évjáratot érdemes keresni Suzuki Banditból

2018. február 26., 12:56 Módosítva: 2018.03.22 06:30
32

Tisztelt Nepperűző!

Kezdő motoros vagyok, és szeretném kikérni a tanácsát, hogy milyen típust ajánlana? Munkába járás, illetve hétvégenként túra lenne. A keretem maximum 850-900 ezer forint, Suzuki GSF600 banditot nézegettem, mert nagyon tetszik a karaktere, de nem ismerem ezt a típust. Válaszát előre is köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Robogófutómű esete a budapesti utakkal

2018. február 21., 12:51 Módosítva: 2018.03.06 06:48
2

Tisztelt Nepperűző!

Nyolc éve használok egy Piaggio Liberty 200S-t napi szinten Budapesten, munkábajárásra, közlekedésre. Nem kell ingáznom, városon belül megyek, napi 10-20 km-t.Jól megy, problémamentes, a 186-os magasságomat és 80 kilómat a városi közlekedésben elég dinamikával mozgatja, a lámpától szépen meglódul.

Egy problémám van vele, a futóműve (főleg a hátsó) címeres fővárosunk térbeli mozaik útburkolatának minden űtését lelkesen továbbítja a derekam irányába.

Tudsz a 200-300 cm3-is tartományban olyan robogót javasolni az utóbbi 10 év terméséből (ABS preferált), ami a városi útenyenletlenségeket kivasalja és nem rajtam vezeti le (pl. Honda SH300i)?

Használtat keresek, max. 1 millióig, de inkább alatta.

Köszönettel: Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

Penge, de megbízható élménymotor

2018. február 20., 09:55 Módosítva: 2018.03.06 06:48
27

Tisztelt Nepperűző!

Közepes élménymotor vásárlása előtt állok. Alulról súrolom a 180 centit, és kb. 83 kiló vagyok. Meló utáni sportos gurulásra, és kakucsringi őrjöngésre használnám. A kényelem harmadlagos, a névleges teljesítmény másodlagos. Ami igazan érdekel: megbízhatóság!

Csapatásra jó geometria, jó futómű, penge fék, lineáris erőleadás. Jelenleg egy CBF1000-et hajtok, aminek a motorkaraktere jó, csak dög nehéz, kicsit öreguras a testhelyzet, és úton-útfélen leér a lábtartója. A két jelöltem a CBR600RR, és a Street Triple 675R. A kérdésem, hogy vannak-e típushibák, kerülendő- esetleg különösen ajánlott évjáratok, a Triplából kell-e nekem az R-es, vagy van-e más, az elvárásaimnak megfelelő motor? A keret 1,5-2 millió, de nem sietek, ha kell még gyűjtögetek. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:

Imre

Távolról sincs vége, olvasson még

Abszolút kezdő terepmotor, felnőttnek

2018. február 14., 17:30 Módosítva: 2018.03.06 06:48
9

Kedves Nepperűző!

Követve egy korábbi kérdezőt, én is terepmotor vásárlásban kérném tanácsát, segítségét a számomra megfelelő márka és típus kiválasztásában!

Abszolút kezdőként, 33 évesen kezdenék ebbe a hobbiba, tapasztatom mindössze annyi van, hogy nemrég befizettem egy kezdő terepmotor tréningre, ahol volt szerencsém pár órát, sarat dagasztani egy junior méretű CRF nyergében. Minden klappolt, az első méterek megtétele után maximálisan megtetszett a dolog.

Szeretném megtalálni azt a motort ami, nem is túl alacsony és nem is túl magas, nem túl nehéz és se nem túl erős. A teljesítmény számomra maximálisan elegendőnek tűnt, a korábbi cikkben emlegetett 350-400cm3-es vasakat soknak tartom, így kizárólag a 125-ös hengerűrtartalom-tartományt állítottam be a használt kétkerekűeket hirdető weblapok szűrőin.

A találatok között fel is bukkant egy (mindössze egy szem) DR 125 SE, amit elsőnek jó vételnek gondoltam. Van rajta világítás, index, stb. egyszóval rendszámozható, ahogyan én is szeretném. A rendszám nélküli, közúti forgalomba nem használható modelleket alapból elvetem, mivel kocsim ugyan van, de se utánfutó se vonóhorog, se kedv mindig hurcolni a gépet egy pár órás kerregés kedvéért.

Ez után jött a fekete leves, hogy összehasonlítottam az általam előbb említett és kipróbált junior motor ülésmagasságát ezzel a kiszemelt típussal. Néhány centi eltéréssel megegyeznek, ha nem csapott be a minden internetező legjobb barátja, a Google.

Egy mondatban összefoglalva, egy 125-ös 4ütemű átlagos felnőttnek szánt (olyat, amiről még le is ér a lábam) rendszámozható terepmotort keresnék, a márka és a típus megtalálásában kérném ezúton a segítségét!

Köszönöm!

Üdvözlettel:

Sándor

Távolról sincs vége, olvasson még

Mennyi kilométer para egy hatszázas négyhengeresnek

2018. február 13., 12:42 Módosítva: 2018.03.06 06:48
7

Tisztelt Nepperűző!

24. életévemet betöltve eljött az idő, hogy az A2 kategóriáról A korlátlanra váltsak. A sor4-es vasak tetszenek, közülük is a csupasz kategória.

Egy ideje már bújom az interneten, a hirdetéseket, igazából három típusra szűkítettem le a keresést. Legszívesebben egy Suzuki GSR600 nyergében érezném jól magamat, de alternatívaként felmerült bennem a Yamaha FZ6N-es típusa, és a Honda Hornet 2005 körüli modellje is.

Kérdésem arra irányulna, hogy mekkora futásteljesítménnyel szabad ezek közül a típusok közül szemezgetni, mennyi az a km amit ezek a motorok komolyabb nagyszerviz nélkül tudnak menni, rendszeres karbantartás mellett?

A keretem a történetre max. 1 millió forint lenne, amibe nem lenne baj, ha beleférne az átíratás is.

A magyar példányok zöme ilyen árkategóriában 50 000 km körül futott, külföldieket kínálnak 20-30e km közt, de ezeknek valódisága erősen megkérdőjelezhető szerintem.

Mint fentebb írtam, leginkább a GSR az, amit igazán szeretnék, így ezzel kapcsolatban is kérném tanácsodat, hogy mire kell figyelni kifejezetten ennek a típusnak a vásárlásakor?

Köszönöm segítségedet!

Milán

Távolról sincs vége, olvasson még

Hobbiendurót félmillióból

2018. február 9., 12:10 Módosítva: 2018.02.23 06:25
58

Tisztelt Nepperűző

Harmadik motornak, hobbi célra keresek terepmotort. Soha életemben nem endúróztam (ha nem számítom amikor gyerekkoromban Pannoniával motoroztam a földutakon), viszont múlt héten kipróbáltam egy 250-es négyütemű krosszmotort, és kicsit beszippantott a téma.

Amikben gondolkodom: Suzuki DR350 és DR-Z400. Teljesítményben 30-40 lóerő elég, de legyen könnyű a súlya. Mindenképpen négyüteműt szeretnék, lehetőleg nem üzemórásat, okmányokkal rendelkezőt. Nem akarom utánfutón hurcibálni, és akkor már munkába járásra is használnám rossz idő esetén.

Kb. 500 000 lenne a keret. A korábbi tanácsokból hajlanék a DR350 felé, de nehéz papírost találni, illetve eléggé öregek, DR-Z is van papír nélkül, sokkal fiatalabb, nem sokkal többért.

DR-Z-nél mikre kell figyelni vásárláskor? Esetleg valami más típust tudna ajánlani, ami megfelel ezen kritériumoknak?

Távolról sincs vége, olvasson még

Régebbi legenda, vagy egy újabb motor?

2018. február 8., 17:08 Módosítva: 2018.02.16 06:02
45

Tisztelt Nepperűző!

A 2004-től gyártott SV650S és a legendás VFR750F RC36 II motorok között szeretnék választani. Mindkettő mellet szólnak pro és kontra érvek, amiket nem sorolnék fel, hisz ezekkel jobban tisztában vagy.

Amire használnám: napi munkába járás, kisebb-, nagyobb túrák, vezetéstechnikai tréningeken való részvétel, pályanapok. Főként egyedül ülném meg, mert az asszony zsigerből gyűlöli a motorokat.

23 éves, 182 cm magas és 93 kg vagyok. A keret 650-750 ezer (csak a motorra).

A kérdésem tehát: szerinted melyik lenne az ideális motor, amit nem kellene 2-3, vagy akár több éven belül lecserélnem, ami kényelmes és élvezhető akár a napi városban flangálás alkalmával, akár a pályanapokon, illetve hosszabb, több országot érintő túrázás alkalmával? Bármi jellegű tanácsot szívesen fogadok. (Nincs bajom a soros [érti, SOROS.... ?!] elrendezésű motorokkal, de a V motor hangjánál nincs jobb)

Üdvözlettel: Attila

Távolról sincs vége, olvasson még

Piaggio MP3 vagy Yamaha Tricity?

2018. február 7., 17:57 Módosítva: 2018.02.23 06:25
16

Jó napot,

Németországban élek, így a B-s jogsimmal vezethetek háromkerekű motorokat. Szeretnék városi ingázásra egy nagytestű robogót beszerezni, de nem tudom mit érdemes átnézni ezeken, és nagyon fórumokban sem találtam meg, amit kerestem, vagy csak rossz helyen néztem. Mivel régebben csak kisrobogóztam, úgy gondoltam, nem érdemes újat vennem, hanem inkább valami használtat, hogy megszokjam. Csupán annyi kitételem van, hogy az utazó 90 km/h-t simán fel tudja venni a robogó a 100+ kilómmal, és csak esőmentes időben használnám, tavaszól őszig. Piaggio MP3-ak közül a 2009-2012-es változatok férnek a büdzsémbe, leggyakrabban az MP3 LT vagy MP3 400 LT-k kerülnek a látókörömbe, a 250-es vagy 300-as változatok nagyon ritkák. A hibrid változat nem hiszem, hogy adna annyit hozzá, amennyivel többe kerül. Yamaha Tricity-k viszont csak 125 ccm-sek és több tesztben is azt olvastam, hogy kicsit lomhák, de egyszerű felépítésnek köszönhetően nem lehet sok bajuk. Cserébe jóval olcsóbb, mint az MP3, ergó akár egy új is beleférne ABS-sel. Tud esetleg valami tippet adni? Mire lehet érdemes odafigyelni? 20/30/40e km mennyire veszélyes?

Köszönöm válaszát.

Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Ingázó motor napi 180 kilométerre

2018. február 2., 13:03 Módosítva: 2018.02.21 06:23
8

Kedves Nepperűző!

Hosszú távú ingázás miatt lenne szükségem - a meglévő Street Triple és az autó mellé - egy motorra, hogy ne hulljon ki a maradék hajam a dugók miatt.

Motoros: 190cm magas és nettó 90 kg, 40+-os évjárat

Napi táv: 2x90 km, vidékről Bp déli iparterületére és vissza

Használati időszak: +10 Celsius felett

Tempó: lakott területen kívül: 100-110 km/h

Lökettérfogat/teljesítmény: ahogy tetszik, de számít a fogyasztás is

Költségkeret: fájdalommentesen 800 eFt, de ha nagyon megéri akkor 1,4 MFt-ig is elmehetünk

Ami fontos:

- esővédelem (nagyon nem szeretek elázni)

- megbízhatóság (szerelni is csak a garázsomban szeretek)

- pakolhatóság (1 sisak, váltás ruha, pár 48-as cipő, laptop, apróságok)

- fenntartási költségek

- nézzen ki valahogy és vezethető legyen

Gondolom egy méretes robogó lenne célszerű, de túl nagy a választék. Legszívesebben egy sport-endúrót vennék a kis Triple mellé de az erre nem túl praktikus.

Vagy adjam el a drágaságom és vegyek pl. egy Honda NC750-et, hogy a kecske is meg a káposzta is ugye... az eső elleni védelemhez meg költsem el egy fél robogó árát motoros ruházatra.

Attila

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagytestű 125-öst, okosan

2018. január 31., 17:28 Módosítva: 2018.02.21 06:23
1

Kedves Nepperűző!

Jelenleg motorkeresésben vagyok, tavasz és a jobb idő kezdetére szeretnék venni egy használt 125-ös nagytestű robogót. Több típust is kinéztem már, de a tanácsára mindenképpen kíváncsi lennék. A keret 400-700e forint. A típusok, amik tetszenek:

- Honda PCX

- Suzuki Burgman

- Piaggio X Evo (nagyon keveset találni)

- Yamaha Nmax (ez a keretbe nem valószínű, hogy belefér)

Napi ingázásra használnám a motort a fővárosban és környékén, illetve esetleg hétvégi rövid utakhoz. Az nem kimondottan szempont, hogy két ember elférjen, de a pakolhatóság fontos lenne.

A fenti típusok közül van esetleg, amit mindenképpen ajánl? Vagy van olyan, amit semmiképpen sem ajánl? Mire érdemes különösen odafigyelni ezeknél a típusoknál?

Válaszát előre is köszönöm!

Máté

Távolról sincs vége, olvasson még

300-as robogót 6-800 ezer között

2018. január 30., 12:48 Módosítva: 2018.02.16 06:02
1

Tisztelt Nepperűző

Városi ingázáshoz szeretnék robogót. Még nem volt soha kétkerekűm, gondoltam leteszem az A2-t, és veszek egyet. Leginkább az Aprilia Scarabeo 300s és a

Piaggio Beverly 300 tetszik. Én 190 magas és közel 100 kiló vagyok. Ezeket szabad megvenni vagy inkább valami mást?

Tisztelettel: A.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sporttúrát millióból

2018. január 29., 10:02 Módosítva: 2018.02.16 06:02
41

Tisztelt Nepperűző!

Tudom, hogy szokványos kérdés, mégis nagy gondot okoz a megfejtés. 2 éve kezdtem motorozni 32 éves fejjel, előtte ifjú koromban robogóztam pár évet.

Tavaly adtam el az ER-5-ömet, és az utódján gondolkozom - hónapok óta, álmatlanul forgolódva...

2 henger után váltanék a 4 felé. 180 cm 80kg vagyok. Felhasználást tekintve igazi mindenes lenne. Ezalatt értem, hogy városban A-B között, országon belüli, és országon kívüli többnapos túra is szerepelne az idei progamban, akár két személlyel. Szempont lenne a fejidom és az egyenesebb testtartás, olcsó fenntarthatóság, megbízhatóság, és a többi szokványos dolog.

Ahogy néztem, 2004-2007 körüli motorok jönnek ki a keretből, ami 800e-1m forint lenne. 

3 ( és fél ) típus között gondolkozom nagyon erősen, és perpillanat döntésképtelen vagyok.

A kinézett típusok:

- Yamaha Fz6s Fazer S1

- Honda CBF 600s

- Suzuki Bandit 650s

- (Suzuki GSXF750 Boci ) -ez korosabb, nehezebb, egyszerűbb, de a találati lista teteje jönne ki a pénzből :)

Mindegyik mellett van pro és kontra bőven.

Kíváncsi lennék a véleményére, iránymutatására, hogy merre induljak. Mennyire lehet kevés a CBF hetvenpár lóereje a hétköznapokban, mik az ellenérvek és a javallatok a fentiekkel szemben. Válaszát előre is köszönöm

Tisztelettel

P

Távolról sincs vége, olvasson még

Mítosz az olcsó téli motorvásárlás?

2018. január 26., 13:09 Módosítva: 2018.02.16 06:02
34

Kedves Nepperűző!

A téli motorvásárlásról szeretném a véleményed kérni. Eléggé ellentmondásos véleményeket találtam/hallottam, van aki szerint ilyenkor érdemes új vasat venni, van aki szerint ez a legnagyobb hülyeség. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a tavalyi szezon alatt nem böngésztem aktívan a kiszemelt típust, így nem tudom, hogy a jelenlegi árak olcsónak számítanak, vagy teljesen változatlan a tavaszi/nyári árakhoz képest. Az ártól eltekintve a hideg abszolút megbonyolítja a kipróbálást/szállítást, mivel elég nehéz olyan időpontot kifogni, amikor épp el lehet menni egy próbakörre és ez az eladónak és nekem is megfelel, arról már nem is beszélve, hogy lábon hazahozni nagyobb távolságról ilyenkor szinte lehetetlen, így az utánfutóbérlés árát is bele kell kalkulálnom az árba. A kérdésem az lenne, hogy szerinted érdemes megvárnom inkább a tavaszt, vagy találni ilyenkor annyival olcsóbb mocit, hogy megérje most megvennem. Részemről teljesen belefér a tavaszi vásárlás, hisz úgyis csak a garázsban várná az új szezont a gép. Egyébként 2005-nél újabb Yamaha R1-et szeretnék, ha ez bármiben befolyásolja a válaszod.

A segítséged előre is köszönöm!

Üdv,

Joci

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyrobogó túrázáshoz

2018. január 25., 17:34 Módosítva: 2018.02.07 06:21
35

Kedves Nepperűző!

Az Ifjúkori motoros nosztalgia kapcsan, amikor is egy 125 cm3-es MZ Trophy motorkerékpárral Berlinig motoroztunk a barátommal, 2 hét alatt 3700 km-t megtéve, most 60 évesen egy túra robogó vásárlásán gondolkodom.

Szempont a kényelmes üléspozíció, akár két személynek, elegendő teljesítmény 2-300 kilométernyi hosszabb túrákra is, főleg hétvégeken, szep időben. Nem vagyok egy filigrán alkat, átlagos 175 cm körüli magassággal.

Nézegettem a nagyrobogó kínálatot, kellene kis segítség az eligazodásban, mint tudjuk, aki sokat kérdez, annak sokat válaszolnak.

Alapból a Suzuki 400 Burgmanja kínálta magát, de látok Piaggiot, Kymcot, Kawasakit, Honda SW-T típusokat is. Túl sem szeretnék lőni a célon, ár/értékben keresném az optimalisat, akár 1,5 millió Ft-ig.

A kiválasztásban számítanék a tapasztalatukra es a szakertelmukre!

Köszönettel: István

Távolról sincs vége, olvasson még

KTM, Husqvarna vagy Husaberg?

2018. január 24., 14:15 Módosítva: 2018.02.06 06:43
33

Üdvözletem!

Az lenne a kérdésem, hogy szeretnék venni egy szupermotót városi használatra, de mivel magam szerelem a motorjaimat, így fontos a műszaki tartalom is. Nem sok jelölt van KTM (Duke nem tetszik), Husaberg és Husqvarna amik tetszenek, úgy tudom, hogy a KTM és a Husaberg az közös alapokon nyugszik, de a Husqvarnáról nem sokat tudok. Tehát szeretnék egy városi megbízható motort, amire nem baj, ha költeni kell karbantartás jellegel (ez a hobbim, csak az asszony meg ne tudja), cserébe jó. Van több motorom is (Gilera Nexus 500, Suzuki GSR600), de mindig jön egy újabb inger. és felébred a birtoklási vágy, de mivel meg kell indokolnom magamnak is a vásárlást, tudnom kell, melyik a legjobb választás. Ebben kérem a segítségedet. Kiváncsi vagyok, milyen motort ajálsz nekem ezek közül, és szertném tudni mire figyeljek vásárláskor.

Előre is köszönöm idődet és tanácsodat.

u.i.: KTM a favoritom

Tisztelettel: Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Különlegesebb A2-es

2018. január 22., 10:13 Módosítva: 2018.02.06 06:43
20

Üdv!

A2-es jogsihoz néztem motorokat, főleg olyat, ami eltér a megszokottól (GS500 és társai). Persze rögtön szóba jött a Zseb-Ducati VTR250, de erre sajnos elég pénzem nincs, így kis nézelődés után VT250 Spada-kat és VTZ250-eket néztem. Keretbe belefér (300-400 ezer), kicsit retró, V2, szóval eléggé bejövős. Mennyire vehető típusok? Gondolom japán belpiacos lévén itt is az alkatrész a necces. Másik gondolatom a DR350 volt, esetleg egy utcai szettel.

Bálint

Távolról sincs vége, olvasson még

B125 mellé jó ötlet a kétütemű motor?

2018. január 19., 12:24 Módosítva: 2018.02.01 06:27
39

Tisztelt Szerkesztőség!

Az idén fogom letenni az A1(B125) jogosítványt, és ehhez szeretnék egy motort.

Hosszas nézelődés után egyre jobban kezdett érdekelni a Yamaha TDR125. Az egyetlen, ami kissé eltántorít ettől a modelltől, hogy kétütemű, vagyis a fogyasztása és a szervizigény nem igazán kedvező. Úgy tudom, van pár darab, amiből kivették a fojtást, ezeket lehet utólag pótolni? Ez azért lenne fontos, mivel ugye az A1 csak 15Le-ig használható. A másik két alternatíva a Honda CBF125 és Yamaha YBR125. Ezek amiatt nem tetszenek, mivel elég kicsinek tűnnek, bár nem kell sokat várni a 125-ösöktől, tudom, de a TDR komolyabb kiállású. Viszont ezek a négyüteműeknek elég jó fogyasztásuk és tartósabbak, ha jól tudom.

Szóval a kérdésem az lenne, hogy valós-e a félelmem a kétütemű TDR-től, és inkább a másik két motor a jobb választás, vagy nem olyan durva a fojtásos TDR125 fogyasztása és szervizigénye?

Üdv: Ábel

Távolról sincs vége, olvasson még