Rengeteg találgatás után ősszel mutatta be a teljesen újjáalakuló Norton a borzasztó hírű V4 SS áttervezett, hibamentesített változatát, a V4 SV-t. Most pedig elkészült egy café racer is a sportgéppel közös alapokon. Lényegében ez a TVS felügyelete alatt újraszerveződő Norton első teljesen új modellje. Az első, amelynek minden elemét az új központban tervezték és gyártják.
Pár napja még csak arról írtunk, hogy nem kell sokat várni a Mahindra – azon belül is a Classic Legends – fennhatósága alatt feltámadó BSA első friss modelljére. Azóta meg is érkezett, és a brit márka eredeti, klasszikus vonalvezetéséből táplálkozó, egész szép retrógép lett. Nevét is a múltból meríti: Gold Star.
A kínai Zontesről legutóbb akkor írtunk, amikor nyáron bejelentették, hogy az 500 köbcentis kategóriát kihagyva ugranak egy nagyot, és 650-es, valamint literes blokkokat is készítenek. Most még nem ez a törekvés érett be, viszont mutattak egy kissé scrambleres beütésű naked bike-ot, a kezdőkre célozva.
Legkisebb túraenduróját, a 390 Adventure-t is felfrissítette a KTM a 2022-es modellévre. A terepezésre nemcsak prospektusban alkalmas 373 köbcentis blokk természetesen Euro 5-ös, és továbbra is 43 lóerőt, valamint 37 newtonmétert tud. Egy 14,5 literes tankból szipkázza az üzemanyagot, és akár 400 kilométeres hatótávra képes – nyilván nem a legkeményebb nyektetés mellett.
Idén ünnepli fennállása százhuszadik évfordulóját a Royal Enfield, ebből az alkalomból pedig már el is kezdtek készülődni egy izgalmas projektre: a Déli-sarkot veszik célba két Himalayannal. De van azért itt más is.
Merész vállalásról tett bejelentést októberben a Kawasaki. A vállalat vezetői arról beszéltek, hogy 2035-re már minden modelljük részben vagy teljesen elektromos lesz. Sőt, már 2025-ig bemutatnának tíz ilyen gépet. A milánói szalonon egy még közelebbi céldátumot jelöltek meg.
Bő egy évvel ezelőtt a rutinos olasz motorversenyző, Max Biaggi és a Voxan csapata egy sor vadiúj sebességrekordot állított fel az elektromos gépek idomos, részben idomos és idomok nélküli kategóriájában is. Ebben a műfajban nem nagyon létezik olyan, hogy abbahagyni, így nyáron nyilvánosságra hozták, hogy újra nekiveselkednek, novemberben pedig a Wattman V2-t is leleplezték.
A Brabus nagyon jól csengő név az autótuning világában. Főleg Mercedesek felpöckölésével foglalkoznak, illetve olyan almárkák autóihoz is szívesen nyúlnak, mint mondjuk a Smart. Most viszont úgy fest, a motorokra is rárepülnek. Egész pontosan a KTM 1290 Super Duke R-t veszik kezelésbe.
A motorozás spektrumának két nagyon távoli pontját állította egymás mellé az olasz Fantic az idei EICMA-n. Bemutattak ugyanis egy kőkemény versenyendurót, amely egyenesen a Dakarra készült, valamint egy kimondottan városi futkározásra specifikált villanyrobogót.
Már októberben megvillantotta készülőben lévő sportmotorját a CFMoto, az SR-C21 akkor még csak dizájntanulmányként létezett a monitoron. A milánói EICMA-n végre fizikai valójában is kiállították a kínai márka Olaszországban tervezett, európai ízlésre célzott modelljét. Viszont még mindig sok a kérdőjel.
Már korábban is írtunk arró l, hogy a Mahindra megszerezte a BSA márkanevet, erre az esztendőre pedig a gyártás beindítását tervezték. Ez végül alaposan megcsúszott, mindeddig nem is igazán érkeztek friss hírek a legendás brit márka feltámadásával kapcsolatban. Most viszont a hivatalos közösségi csatornáikon tettek bejelentést.
Return of a Legend. #BSAisBack.
— BSA Motorcycles Official (@bsamotorcycles_) November 24, 2021
We’ve evolved, but our DNA remains unaltered.
#BSAMotorcycles #Motorcycles #BSA #BritishClassic pic.twitter.com/put30okQiV
Hat éven belül teljesen átállna bioüzemanyagok használatára a MotoGP. Nem példa nélküli az ötlet a motorsport világában, hiszen a Forma-1-ben már 2022-től is tízszázaléknyi fenntartható forrásból származó etanolt kevernek 90 százaléknyi versenybenzinhez.
Egy korszak ért véget idén, a MotoGP valenciai szezonzáró futamán. Valentino Rossi, a sportág történetének egyik legnagyobb ikonja utoljára állt rajthoz a világbajnokságon, természetesen az ő visszavonulását övezte a legnagyobb figyelem az idény végi történések közül. Szinte mindenki, aki valamilyen formában kapcsolatba került vele az évek során, a maga módján tisztelgett előtte. A milánói szalonon One More Lap címmel tartottak betétrendezvényt, amelyen a Doktor búcsúzkodott, a Yamaha pedig bemutatott egy különleges modellt.
Alig két hete villantotta meg első prémium szegmensbe célzott motorkerékpárját az idehaza főleg a Super Soco modellek révén ismert VMoto. Azóta le is hullt a lepel a Stash-ről, amely valóban naked bike, csak nem pont olyan, mint amire számítottunk. Nem mentek bele ugyanis a teljesítménylicitbe, inkább kifejezetten a városi, elővárosi ingázókra gondoltak.
A terepes-endurós kinézetű robogók ötlete már nem újdonság, emlékezhetünk ilyesmire bőven, elég a Yamaha BW's-re, a Gilera Stalkerre vagy Typhoonra gondolni. A Honda viszont néhány évvel ezelőtt megcsinálta nagyban is, ez lett a 745 köbcentis X-ADV. Most, a milánói szalonon mutattak egy kisebb kalandrobogót, az ADV 350-et.
Nemcsak radaros Ninját mutatott Milánóban a Kawasaki, hanem a Versys 650 komfortosabbra gyúrt változatát is kiállították a szalonon. A japán crossover leglátványosabb változása rögtön elöl látható: átdolgozták a fejidomot, amely így terjedelmesebb lett, és nagyobb, magasabb, négy fokozatban állítható szélvédőt is kapott. Ezek várhatóan sokat javítanak a szélvédelmen.
A Moto Morini oda lő, ahol a legnagyobb eséllyel talál is: a közepes túraendurók közé. Az X-Cape 650-et Kínában már korábban bemutatták, de a hivatalos európai premierre a milánói szalonig kellett várni. Kétségeink mondjuk eddig sem voltak, de immár teljesen biztos, hogy a mi kontinensünkön is forgalmazzák.
A Ducatihoz hasonlóan a KTM is inkább az online teret választotta friss modelljeinek bemutatására az EICMA helyett. Nemrég az 1290 Super Duke R Evót leplezték le, most pedig az ezerhármas csupasz túraorientált változata, az 1290 Super Duke GT következett.
Ezekben a napokban a milánói motorszalonról jönnek a legfontosabb hírek, de fél szemmel azért érdemes figyelni a világ egyéb történéseit is. Néhány nagy gyártó ugyanis már korábban jelezte, hogy nem lesz ott az EICMA-n, másképp mutatja be újdonságait. A Ducati például kéthetente emeli fel a leplet egy-egy gépről: most a Panigale V4 volt soron.
Nem is olyan régen mutattuk meg az első képet a Benelli új túraendurójáról, a TRK 800-ról. A kínai érdekeltségbe tartozó olasz márka saját palettáján skálázva nagy, egyébként középkategóriás kalandmotor leleplezésére mostanáig kellett várni, az EICMA-n ugyanis végre minden kiderült róla.
Nemrég még csak kémfotón láthattunk egy titokzatos új Moto Guzzit, azonban azt már akkor sejteni lehetett, hogy az olaszok a milánói motorszalonra időzítik a premiert, ahol a fő attrakció, a V100 Mandello mellé pakolták oda a V85 TT Guardia D'Onore Editiont is.
A Honda Hornet egy elég jól csengő név, jó ideje mégsem használják a japánok, legalábbis az európai piacon. Indiában például fut ilyen elnevezésű modelljük, noha az egy teljesen más jellegű gép, mint amit megszokhattunk: kis köbcentis és egyhengeres. A milánói motorszalonra viszont elhoztak egy videót, alátámasztva a bejelentést: a Hornet visszatér.
Ugyan igazán nagyot nem robbantott, mégsem maradt újdonságok nélkül az Aprilia az idei milánói motorszalonon. Persze miután a Tuareg 660-at már a nyáron bemutatták, a Pegaso 660-ra pedig még várni kell, nem is túl nagy meglepetés, hogy nem ők szállították a szenzációt. Azért így is mutattak egy kis különlegességet a 660-as platformon.
A márkától szokatlan, modernebb megjelenésű tanulmányt mutatott be a Royal Enfield a milánói motorszalonon. Az SG650 az indiai gyártó jelenlegi roadstereiből merít, de a klasszikus vonásokat korszerűbb elemekkel ötvözi.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy ami az autóknál a SUV, az a motoroknál a túraenduró, legalábbis ami az egyes szegmensek népszerűségét (nem pedig célszerűségét) illeti. Magára valamit is adó gyártó nem létezhet ilyen modellek nélkül, a Yamahának is ott van a Ténéré 700. Persze, ahogy azt Zombi kolléga is megszakértette a tesztjében, a modell raligyökereit érdemes komoly fenntartásokkal kezelni, de az egy jól összerakott és népszerű gép. Aztán készült persze terep-orientáltabb verzió, a Ténéré 700 Rally, most pedig itt a még keményebb Raid.