Hamarosan elkészül a Marosvásárhelytől nem messze, a Csergedi-tetőn a Marosring, hivatalos nevén Transilvania Motor Ring - Románia első európai színvonalú versenypályája.
A Suzuki GSX-R1000 jól startolt, első évében behúzott Michael Dunloppal egy Man TT győzelmet - a motor jó, a mi tesztünkön is szépen muzsikált, a gyártó sem gondolja, hogy nagyon módosítani kéne rajta, így 2018-ra mindössze két új színt adnak hozzá.
A Moto Guzzi három új V7 változatott mutatott be Carbon, Rough és Milano néven. Mindhárom limitált szériás modell lesz, és egyaránt a V7 harmadik generációján alapulnak. A Carbon szénszálas sárvédőt és oldalpaneleket kapott, valamint piros szelepfedeleket és piros Brembo féknyerget.
A valenciai futamot a hondás Dani Pedrosa nyerte, a második a szinte végig vezető Johann Zarco lett, Márquez pedig egy csodával határos mentés és a két gyári ducatis, Lorenzo és Dovizioso kiesése után harmadikként ért célba, ezzel 298 ponttal ő lett 2017 gyorsasági világbajnoka.
Az MT-10 SP után logikus döntés volt a Yamahától az MT-09-ből is készíteni egy csúcs-futóművű változatot. Az MT-09 SP viszont közel sem akkora forradalom, mint a nagy testvér: kapott egy Öhlins központi rugóstagot és egy minden paraméterében állítható első villát, de ez utóbbi nem a svéd futóműspecialistától, hanem a Kayabától származik.
Az EICMA-ra két újdonsággal érkezett a Kymco, az egyik a Honda X-Adv tajvani változata, a másik a Yamaha Tricity sajátos újragondolása. Egyelőre mind a kettő csak tanulmány, és a Kymco is úgy hivatkozik rájuk, mint egy adventure-robogó lehetséges variánsaira - a kétkerekűt CV2-nek, a háromkerekűt CV3-nak nevezték el.
Megszámlálhatatlan pletyka és kémfotó után végre leleplezték a Royal Enfield két új, 650-es kéthengeres modelljét. Az alapok teljesen újak, a bölcsőváz acélból készül, a blokk pedig lég-olaj hűtésű, teljesítménye 47 lóerő, nyomatéka 51 Nm.
A Yamaha az EICMA-ra időzítette a YZF-R1 és az YZF-R1M újdonságainak bemutatását. A 2018-ra továbbfejlesztett modellekben a blokk változatlan, a 998 köbcentis, crossplane négyhengeres továbbra is 197 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, az újításokat az elektronikában kell keresni.
A Kawasaki az EICMA-n leplezte le a Ninja ZX10-R SE-t, a világbajnok sportmotorjuk továbbfejlesztett változatát. A két betű egy új futóművet és egy fényezést jelöl.
Mintha a gyártók már kimaxolták volna a nagy túraendurókat, ezért most a középkategóriában izzott fel a harc. A BMW ebbe a mezőnyben két típust indít, a teljesen új BMW 750 és 850 GS-t.
Az ultra-luxus C 650 GT és a luxus-sport C 650 Sport után egy ligával lejjebb játszó robogót is bemutattak, a C 400 X-et. Nem csak köbcentiben és teljesítményben mentek le, hanem kiterjedésben is, a batár díványok után a C 400 egy teljesen élhető méretű, logikus közlekedési eszköznek tűnik.
Az Aprilia Factory Works mindigis a legcsodálatosabb része volt a noelei cégnek. Erre nem is kell más bizonyíték, mint az Aprilia RSV4 R FW-GP, a 250 lóerős őrület.
Az idei EICMA alapból erős, de még ebből a mezőnyből is kiemelkedik a Husqvarna 701 Vitpilen. A szériagyártásba került retrófuturisztikus café racer műszakilag a KTM 690 Duke-ra épül,a 690 köbcentis egyhengeres 75 lóerőt és 72 Nm tud.
A szériakész 790 Duke mellett az EICMA-n a KTM bemutatta a következő nagy sláger előzetesét, a 790 Adventure R tanulmányt. Az alapok azonosak, a térhálós vázba az új, 799 köbcentis, soros kéthengeres blokkot csavarozták, ami várhatóan gyengébb lesz, mint a Duke-ban - ott 105 lóerőt tud, az Adventure-ben valószínűleg 95 lóerő körüli teljesítménnyel lehet számolni, közepes és alacsony fordulaton viszont robbanékonyabb lesz.
A Husqvarna az Instagramon pattintotta el az új Vitpilen 701 beharangozóvideóját, amely alapján számíthatunk a gyártásra kész retrofuturisztikus café racerre.
A H2 és a H2R után megérkezett a Kawasaki harmadik kompresszoros motorja, a H2 SX, amely minden idők leggyorsabb sport-túra motorjának ígérkezik.
A tavaly bemutatott Yamaha T7 tanulmány után idén lelkesen vártuk az MT-07 alapokra épített keményvonalas túraenduró szériaváltozatát, de csak egy újabb tanulmányt kaptunk - a Yamaha Ténéré 700 World Raid-et.
A Honda új Gold Wingje nem maradhatott válasz nélkül, a BMW nem hagyhatja, hogy az amerikai piacon ne legyen egy hasonló túraóriása - ez lett a K 1600 Grand America. Az új modell a tavaly bemutatott K 1600 B és a K 1600 GTL keresztezéséből jött létre - egy bagger magas szélvédővel és topcase-zel.
A KTM 1290 Super Duke R-t csak Beast-nek, azaz fenevadnak hívták, a 790 Duke-ot pedig csak The Scalpelnek, vagyis szikének becézik. A teljesen új blokk 799 köbcentis és soros kéthengeres, a teljesítménye pedig 105 lóerő (@9500), amelyhez 85 Nm (@8000) csúcsnyomaték tartozik. A motor menetkész tömege parádés 189 kiló, szárazon pedig mindössze 169 kiló. A KTM szerint ez a kategóriában a legjobb súly-lóerő arányú motor.
A Honda kapásból tripla bőrt húz le a Neo Sports Café tanulmányról - egyszer ugye ott van a nagyszínpados produkció, az új CB1000R, de egyből mellette fellép az új CB125R és CB300R. A kis CB-k nagyon hitelesen adják vissza az ezres vonalait: ledes fényszóró, fordított villa, színes kijelző, radiálisan rögzített féknyereg - rengeteg igényes részlet stimmel.
Valószínűleg Hook kapitány is egy kezén meg tudja számolni, hány embernek hiányzik a Moto Guzzi Stelvio - különleges jármű volt, de sem formájával, sem műszaki megoldásaival nem tudta felkelteni a vásárlók érdeklődését. A Guzzi tanult a hibából, és megszületett a V85.
A Honda MSX125-ről nem tudom, hogy miért és kinek építették, és valószínűleg az egész európai piac így van vele: az ős-Monkey hiába hatalmas kultusztárgy, de a modern változatával nem tudott mit kezdeni a közönség. A Honda vette a lapot, és idén előálltak egy retró Monkey-tanulmánnyal.
A Honda tegnap bemutatta az Africa Twin hardcore világjáró változatát, a rendkívül hosszú nevű Africa Twin Adventure Sports-ot. A 2018-as modellfrissítést az alapmodellhez hasonlóan ez is megkapta, tehát az új lábtartókat, az új műszerfalat, a három gyújtástérképet tartalmazó üzemmódkapcsolót, a hétfokozatú kipörgésgátlót, az átdolgozott kipufogót és a líthiumos akkumulátort az alap és az Advenutre Sports modelleken egyaránt megtalálni. Ezeken felül a 2018-as modelleknél belenyúltak az airbox-ba és a blokkba is - az előbbi a középfordulati reakcióknak tesz jót, az utóbbira pedig a könnyebb kiegyensúlyozótengely miatt volt szükség.
Nagy meglepetést nem okozott a Ducati Multistrada 2018-as továbbfejlesztése, de ami eddig csak pletyka volt, most már tény: az olasz túraenduróba beépítették az XDiaval 1262 köbcentis, változó szelepvezérlésű V2-esét.
A Honda Neo Sports Café tanulmány felemás érzéseket ébresztett: a dizájn tetszett, modern és letisztult formáival felkeltette az érdeklődést, de nagyon úgy tűnt, hogy egyszeri tanulmány marad csak. Erre itt a széria változat, ami nem más, mint a 2018-as CB1000R.