A KTM 2018-ban mutatta be a 790 Duke-ot, amelyet mostanra már 890-esre hizlaltak, és ha minden igaz, nem állnak meg itt, és a következő már 990-es lesz - éppen úgy, mint az egykori, V2-es, LC8-as Super Duke.
Keményen rákapcsol az elektromos motorok fejlesztésére a TVS. Az indiai óriás 133 millió dollárnak megfelelő összeget fektet be ezen a területen. A cél pedig nem szerényebb, mint hogy hat új villanyhajtású modellt – motorkerékpárokat és robogókat – mutatnak be két éven belül.
A KTM előállt a korlátozott példányszámban gyártott pályamotorjával, és mint korábban már kiszivárgott, ez nem a MotoGP-ben használt RC16 szelídített változata, hanem a KTM 890 Duke blokkját használó sportmotor - lényegében egy Moto2-es versenygép, azt leszámítva, hogy nem a Triumph háromhengerese hajtja.
Bemutatta első elektromos gépét, pontosabban annak tanulmány változatát a francia DAB Motors. A névadást nem gondolták túl: Concept-E-ként fut a prototípus, de ennél sokkal érdekesebb a technika, amit elképzelnek az elsősorban fiataloknak, friss jogsisoknak szánt motorkerékpárra.
Komoly lépésre szánta el magát a Triumph: a brit motorkerékpár-gyártó bejelentette, hogy visszatér a terepes szegmensekbe, vagyis endurókkal és krosszgépekkel bővíti kínálatát a közeljövőben. A projekthez két nagy bajnokot is megnyertek, ők nagykövetként segítik az építkezést.
Az Aprilia is szerette volna szerződtetni Jorge Lorenzót. Erről maga a versenyző beszélt a Speedweeknek. A háromszoros világbajnok spanyol pilóta a 2019-es szezon végén szállt ki a MotoGP-ből sérülései miatt, és egyben visszavonulását is bejelentette. Az volt egyébként az első szezonja a királykategóriában, amikor nem tudott a top 10-ben végezni.
Tavaly decemberben jelentette be a kínai CFMoto, hogy elindítja elektromos almárkáját, a Zeehót. Hogy bebizonyítsák, mennyire komolyan gondolják a dolgot, rögtön egy tanulmányt is közszemlére tettek: a Cyber Concept nevű robogót. Nem kellett sokat várni a sorozatgyártásig, mostanra ugyanis elkészült a végleges Zeeho Cyber. Erről a szabadalmi képek tanúskodnak.
A márka arculatának fontos elemét adják a versenysikerek, amelyek ráadásul a Norton név értékét is növelik. Éppen ezért szeretnének visszatérni a versenypályákra a közeljövőben – erről a cég új vezérigazgatója beszélt a napokban. Robert Hentschel az elmúlt évek viszontagságai és a tulajdonosváltás után szeretné visszaadni a karaktert a Nortonnak.
Exkluzív tesztnapokat hirdetett meg idén is a Yamaha, az MT Túrán – ahogyan arra a nevéből következtetni lehet – az MT-modelleket lehet kipróbálni. A hónap utolsó hétvégéjén, pontosabban július 31-én és augusztus 1-jén a Komárom-Esztergom megyei Tarjánban várják az érdeklődőket, a részvétel előzetes regisztrációhoz kötött.
Úgy tűnik, a járványhelyzet enyhülése jót tesz a motorkerékpár-piacnak. Nemrég számoltunk be arról, hogy a BMW féléves rekordot regisztrált, az év első hat hónapjában több mint 78 ezer gépet értékesítettek. A Ducatinak is van oka az örömre, náluk ugyanis közel felével emelkedett az össz-eladások száma a tavalyihoz képest.
RVM 500 Scrambler néven mutatott be egy új 500-as gépet a Jawa. Ha ezt a márkanevet említjük, a legtöbben nyilván az 1929-ben alapított csehszlovák márkára gondolnak, de ma már ennél bonyolultabb a helyzet. Néhány éve az indiai Mahindra tette rá a mancsát a márkanévre a Classic Legends nevű leányvállalaton keresztül, így a távol-keleten mára több új modellt is kínálnak Jawa név alatt. Eközben viszont önálló tevékenységet folytat a cseh Jawa is.
A 2013-ban alapított kínai Davinci Tech jó pár éve dolgozik már elektromos motorkerékpárján. Mostanra eljutottak a tanulmánytól a sorozatgyártásig, a végeredmény, a DC100 névre keresztelt gép pedig egészen furcsa, futurisztikus formát öltött, és technikája is érdekes.
Páros Európa-bajnoki elődöntőt rendeztek a múlt hétvégén Debrecenben, de a kiváló futamok ellenére is kettős érzésekkel gondolhatnak vissza a versenyre a szervezők. A szombati megmérettetést követően ugyanis kedd reggelre akkor még ismeretlenek kirámolták a raktárakat és műhelyeket. Többek közt motoros- és kézi szerszámokat, különféle segédanyagokat és több száz méternyi vezetéket vittek el a Perényi Pál Salakmotor Stadionból.
Most először szólalt meg Maverick Viñales azóta, hogy bejelentette, az év végével közös megegyezéssel felbontják szerződését a Yamahánál. A 26 éves spanyol motoros beszélt a döntés hátteréről, valamint a jövőjét érintő kérdésekre is válaszolt, a Moto.it közölt egy hosszabb, vele készült cikket.
Nemrég írtunk arról a Sebesség oltárán, hogy Jonathan Rea nekivágott a jogsiszerzésnek. A 34 éves északír motoros zsinórban hat Superbike-világbajnoki címet húzott be, és most is ádáz csatát vív a török Toprak Razgatliogluval, de közúton eddig nem vezethetett nagymotort. Próbálkozott már korábban, de elhasalt az elméleti teszten. Most újra nekiveselkedett, és legutóbb ott hagytuk abba, hogy a CBT alapvizsga jelentette akadályt sikerrel vette.
Szigorú korlátozásokat vezetnek be az elektromos rollerekkel kapcsolatban Oslóban – írja a G7. A norvég fővárosban szeptembertől egyenesen betiltják az e-rollerek használatát este 11 és hajnali 5 óra között. A kölcsönözhető járművek számát pedig nyolcezerben limitálják.
Az elmúlt időszakban a világjárvány alaposan átrendezte az autó- és motorszalonok menetrendjét, sok kiállítás elmaradt, a legtöbb bemutatót inkább az online térben tartották meg a gyártók. Jelen állás szerint azonban idén újra megtartják az EICMA-t Milánóban, a szervezők szándéka szerint november 23-tól 28-ig.
Úgy tűnik, a retró stílusú motorok piacán akkora a pörgés, hogy látszólag soha nem akar lecsengeni ez a divat. Na, nem mintha baj lenne, az én szívemhez például közel állnak a klasszikus megjelenésű gépek, különösen ha a megvalósítás is minőségi. Most a brit Mutt Motorcycles mutatott be egy újabb modellt: az Akita 125-öt.
Limitált szériás pályamotoron dolgozik a KTM – ez derül ki az osztrák márka Instagram-oldalán közzétett videóból. Sok részletet persze nem árulnak el abban a néhány másodpercben, csupán néhány kulcsszót villantanak fel.
A Honda még tavaly ősszel mutatta be a CMX 1100 Rebelt, amelybe az Africa Twinekből ismert sorkettes friss változatát építették 1084 köbcentivel. A francia FCR Original motorépítő műhely most két merőben különböző stílusú gépet faragott a Rebelből. Eredetileg a biarritzi Wheels & Waves fesztiválra készültek volna a motorok, de mivel a rendezvény elmaradt, online mutatták be.
Egy hete még csak sejtelmesen felderengett a sötétből, ma viszont már leplezetlenül látható a Zero FXE. Az amerikai elektromosmotor-gyártó legújabb gépét leginkább supermotónak nevezhetjük, és formájában nagyon közel áll a márka egyik néhány évvel ezelőtti tanulmányához. A jelenlegi modellektől, az FX-től és az FXS-től egyebek mellett az egy nagyobb kerek lámpa és a fejidom különbözteti meg.
Először csak az derült ki, hogy egy új Revolution Max-blokkos gépen dolgozik a Harley, nem sokkal később a neve is napvilágot látott. Most vége a várakozásnak, lehullt a lepel: az amerikai márka hivatalosan is bemutatta a Sportster S-t.
Véget vetett a pletykáknak a Ferrari, legalábbis ami Valentino Rossi Le Mans Hypercar szereplését illeti. Az LMH jelenti a csúcskategóriát a sportkocsi-versenyeken, az olasz gyártó pedig idén év elején bejelentette, hogy több évtizedes kihagyás után saját prototípust készít ebbe a géposztályba.
Új robogót mutatott be a maláj WMoto: az Xtreme 150i leginkább tereprobogónak nevezhető, noha elég megosztó kérdés, létezik-e ilyen kategória. A műfaj ugyanakkor nem ismeretlen, elég csupán a Honda X-ADV 150-re, vagy a Yamaha BW/BWS-re gondolni.