Vasárnap elindult a Man TT edzéshete, tegnap este pedig már a Superbike-okat próbálgatták az indulók. Az időjárás a tavalyi téboly után kegyes volt, remek körülmények között zajlottak az edzések. Dean Harrison találta meg a legjobb tempót, az első körében kapásból egy 209,6 km/h-s átlagot ment, amit még a tizenötszörös TT győztes, és egyben az idei esélyes, Michael Dunlop sem tudott túlszárnyalni, neki 208,1 km/h-s volt az első körátlaga a Tyco BMW-vel - egyébként Dunlop motorját tartják a TT legjobb versenygépének.
A Concorso d'Eleganza Villa d'Este a világ legrangosabb autós szépségversenye, ahol veteránok, luxusautók és gyári tanulmányok egyaránt felbukkannak, ugyanis két dolog számít csak: hogy szép és drága legyen. Ezt a környezetet a BMW már régóta szereti kihasználni egy-egy koncepció megfuttatására, két éve például a kompresszoros R5-tel turnéztak, 2015-ben a K 1600 B előzményét mutogatták, 2013-ban pedig az R nineT prototípusát leplezték le a Comói-tó partján.
A Suzuki hazai képviselete Guinness rekordot szeretne dönteni június 9-én a Hungaroringen, céljuk, hogy a legtöbb azonos márkájú - logikusan: Suzuki - motorkerékpár legyen egy helyen. Az eseményre mindenféle Suzuki motort várnak, a lényeg, hogy legyen rajta rendszám.
A Honda elkészítette a CRF450L-et, amiből a L azt jelenti, hogy közúton is legális. Az alapok a CRF450 krosszmotorból származnak, de alkalmassá tették a napi használatra, vagyis kerültek rá ledes fényszórók, visszapillantók, duda, rendszámtábla-tartó, és a többi apróság, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jármű rendszámot kapjon.
Nálunk még gyerekcipőben jár a mopedes/robogós/motoros bűnözés, Angliában viszont jelenleg ez az egyik legnagyobb probléma. A tolvajok és rablók ugyanis felfedezték ugyanazokat az előnyeit, amelyet a napi ingázók is élveznek, vagyis hogy a motor gyors, agilis és elfér a kocsik között, ráadásul a robogós bűnözést segíti egy ottani rendőri protokoll, miszerint sisak nélküli motorost nem kezdenek el üldözni - mármint van a rendőrnek mérlegelési joga, hogy hogy belekezd-e az üldözésbe, de ha a dolog rosszul végződik, vagyis az üldözött elesik és belehal, a rendőrt felelősségre vonják - és ez általában kellő visszatartóerő a rendőrök számára.
A Royal Enfield bemutatta a Classic 500 Pegasust, amely a a második világháború ejtőernyős motorjának, a Flying Fleanak állít emléket. Már eleve a bemutatónak is méltó helyet választottak, a duxfordi Imperial War Museumban tartották meg a bulit, amire újságírókon kívül veteránokat is meghívtak.
A Dakar szervezői bemutatták a 2019-es verseny kezdeti terveit, és úgy néz ki, hogy a világ legnagyobb ralija jövőre egyetlen országhatárt sem lép át, az egész Peruban zajlik majd. Ez azért is különös, mert ilyen még soha nem volt, a Dakar epikusságához a több országot átszelő útvonal illik - még 2008-ban, amikor elmaradt a Dakar, és a versenyzőknek összedobtak egy Közép-Európa Rally-t, az is két országot érintett.
Történelmi fordulat lenne, ha az MV Agusta visszatérne a GP versenyekre - márpedig ezt készítik éppen elő. Első lépésben a Moto2-be térnének vissza a Forward Racinggel. A Moto2-ben 2019-től 765 köbcentis Triumph háromhengeresek kerülnek a versenygépekbe, ami nagy vonalakban ugyan, de hasonlít az MV Agusta 675-ös és 800-as háromhengereseire, így mondhatni, van tapasztalatuk, hogyan kell köré jó vázat és futóművet építeni. A Moto2-es versenygépüket még idén leleplezik, várhatóan júliusban.
Ducati évekig verhetetlen volt a Pikes Peak hegyi felfutón, a Multistrada győzelmét különkiadások őrzik, ám az utóbbi években legfeljebb mentőmotorként volt súlyuk - először a Kawasaki és a Honda söpörte le őket, majd tavaly egy KTM állított fel új rekordot. Az olaszok idén ismét rajthoz állnak, ráadásul két nagyágyú pilótával - Carlin Dunne és Codie Vahsholtz többször nyertek már, sőt: Dunne volt az első, aki tíz perc alatti időt tudott menni (az ő rekordja dőlt meg tavaly), míg Vahsholtz jelenleg is tartja a középsúlyú motorok rekordját egy Husqvarna 701 Supermotóval.
Tagadhatatlanul lendületet adott a 300-as sportmotoroknak a Supersport300 világbajnokság - a Superbike világbajnokság legkisebb kategóriáját éppen azért írták ki, hogy legyen egy olcsó utánpótlás kategória, mely kedvet csinálhat a fiataloknak az A2-es jogsival kompatibilis motorokhoz. Az ötlet annyira bevált, hogy azóta a környező országokban, sőt, nálunk is indult SSP300 bajnokság.
Mintha a Tricity és a Niken után vérszemet kaptak volna, és mindenből háromkerekűt akarnának építeni (a zongorának is három lába van :D:D:D) - még a VMAX-ból is, legalábbis erre utal a frissen előkerült szabadalmi rajz.
Ian Hutchinson tavaly a Man TT Senior futamán brutálisan rásérült arra a lábára, amire korábban azt mondták, hogy még egy sérülés, és amputálni kell. Úgy tűnik, mégis sikerült megmenteni a tizenhatszoros TT-győztes végtagot, és a mostani tesztek után jelezte: nincs gond, el fog indulni a North West 200-on.
Zef Eisenberg súlyos őrült, és Wales-ben, a Pendine Sands-i tengerparton új sebességi rekordot állított be: 324,4 km/h-val repesztett a homokon. Még egyszer: homokon.
Az amerikai Daniel Alberto Berroa-Baez hatalmas magyarázatot adott elő a rendőröknek, miután azok gyorshajtásért (90 helyett kb. 160-nal ment) utána eredtek, és némi üldözés után elfogták: azért nem állt meg, mert nem akarta, hogy az anyja szomorú legyen, mert bajba került.
125 kilóra 81 lóerő jut, ami egy pályamotornál is igen szép arány, és pontosan ezt tudja a Németországban épített Krämer HKR Evo2. Az egyhengeres blokk a KTM-től származik, az osztrákok ezt építik a 690 Duke-ba és a Husqvarna 701 Supermotóba, viszont a Krämer nem érte be egy idomszettel, saját vázat és lengővillát tervezett hozzá - a többit pedig felső polcos cuccokból legózták össze.
Kaliforniában mutatta a be a Confederate-ből Curtiss-szé váló márka az első elektromos modelljét, a Zeus-t. A hajtás a Zerótól származik, minden más viszont saját tervezés - és némileg lehangoló. Míg a belsőégésű motorral hajtott Crutiss Warhawk egyértelműen a Confederate folytatása volt, a Zeus-t csak nézegetem, és nem értem, hogy mire gondolt a művész.
A KTM a MotoGP legfiatalabb gyári csapata, a Tech3 pedig talán a legnagyobb múltú és legerősebb privát alakulata - ez utóbbi szinte összenőtt a Yamahával, de 2019-től elhagyják a japán gyártók, és KTM-re váltanak. De ez még semmi, hiszen a KTM gyári csapata le is igazolta a Tech3 zsenijét, a Moto2-es világbajnok Johann Zarcót - és a legfrisebb hírek szerint még jobban összenő a két csapat.
Az Alta Motors az elektromos endurójával, a Red Shifttel EX-szel elindul a világ legkeményebb extrém enduró versenyének tekintett Erzberg Rodeón, melyen 1500-an indulnak, de általában tíznél kevesebben érnek célba - nyertesek listáján pedig olyan nevek szerepelnek, mint Chris Pfeiffer, Giovanni Sala, Juha Salminen, Cyrill Despres, David Knight, Tadeusz Błażusiak, Jonny Walker és Graham Jarvis - vagyis a világ valaha volt legjobb endurósai.
A Supersport világbajnokságon az elmúlt évtizedben alig lehetett labdába rúgni egy török srác mellett, Kenan Sofuoğlu a kategóriában öt világbajnoki címet szerzett (2007, 2010, 2012, 2015 és 2016), és folyamatosan az élvonalban volt - összesen 43 futamgyőzelemmel a valaha volt legsikeresebb hatszázas WSBK pilóta, ráadásul sebességi rekorder is. Most bejelentette, hogy kész visszavonulni, ráadásul a szezont félbehagyva, a következő hétvégén az imolai futam lesz az utolsó, ahol rajthoz áll.
2016-ban a Jawa halotti máglyája után a Mahindra söpörte össze a hamut, és tavaly már be is jelentették, hogy újraélesztik a márkát. Az első típus a Jawa 350 Special névre hallgat - vagyis visszanyúlnak a sportsikerekkel bearanyozott múltba.
Az Endurance világbajnokságon a Suzuki Endurance Racing Team a mérce, 2001 óta tizenkétszer nyerték meg bajnokságot, vagyis a SERT minden idők legsikeresebb endurance csapata, és a GSX-R1000 pedig a legsikeresebb hosszútávú versenymotor. Idén pedig kimondottan szoros a mezőny, a japán gyártók elképesztő támogatással tolják a gyári alakulataikat, ez pedig erősen megnehezítette a SERT pilótáinak (Vincent Philippe, Etienne Masson és Gregg Black) a dolgát, jelenleg a hatodik helyen állnak. Eddig nem alakultak fényesen a dolgok, a szezonnyitó Bol d'Oron a hetedikek lettek, míg Le Mans-ban a huszonnegyedikek, így 54 pont a lemaradásuk az élen álló F.C.C. TSR Hondához képest.
Azt eddig is tudtuk, hogy ez az utolsó éve Johann Zarcónak Yamahán, ugyanis a csapata, a Tech3 jövőre KTM-re vált. Az viszont újdonság, hogy ez Zarco utolsó Tech3-as éve is, ugyanis jövőre gyári pilóta lesz az osztrákoknál.
Egyetlen embert ismerek, aki ment Panigale V4-gyel, és ő azt mondta, hogy elképesztő a motor, egyszerűen MINDENT tud. Viszont már két visszahívási akciót is meghirdettek a típussal kapcsolatban, amelyek egyaránt érintik az alap, az S és a Speciale változatokat, és mind a két feltételezett hiba az üzemanyagrendszerrel függ össze.
Még mielőtt belemennénk a részletekbe, ha nem olvastad volna a Confederate Wraith B120-ról szóló tesztet, most azonnal pótold be. Megvolt? Akkor jöhet a többi.
Idén már a verseny előtt is elég nagy a pezsgés, folyamatosan jönnek a hírek: McGuinness otthagyta a Hondát, és átment a Nortonhoz, a hatszázasok között pedig riválisa, Michael Dunlop csapatában indul, Dunlop ejtette a Suzukit, illetve Bruce Anstey idén nem a hegyi szakaszon fog harcolni, hanem a kiújuló rákjával száll ismét szembe.